Pillivuyt - DIS/PLAY

Pillivuyt

Hvordan bliver man digitalt synlig over for sine forbrugere, når man er 200 år gammel? Pillivuyt har skabt fransk kvalitetsporcelæn siden 1818. I 2015 ville de gerne blive digitalt synlige, og øge kendskabet til deres brand. www.pillivuyt.dk vandt i 2015 prisen for Best Dynamicweb B2C eCommerce solution 2015.

Pillivuyt er et globalt brand, der er etableret i 60 forskellige lande verden over. Pillivuyt har gennem 200 år designet fransk kvalitetsporcelæn og stel til mesterkokke, gastronomiinteresserede og folk med store krav til kvalitet og kogekunst. 

I 2015 blev kunsten for Pillivuyt og DIS/PLAY at skabe en skabe en bedre brugerrejse for deres kunder.

Trods stolte traditioner har Pillivuyt altid tilpasset sig tidens tendenser og fulgt med i den skiftende efterspørgsel. Derfor blev det 200 år gamle brand digital i 2015. Oplevelsen af Pillivuyt som eksklusivt brand i køkkenet, skulle genskabes digitalt. Kvalitetsporcelæn i hjemmet, kvalitetsoplevelse digitalt.

Vi har leveret digitale løsninger for Pillivuyt i Norden.


En digital begyndelse
Pillivuyts kvalitetsporcelæn pryder titusindvis af hjem landet over. Men for Pillivuyt var det ikke nok. Forbrugernes brugerrejse skulle forbedres. De skulle kende og interagere med Pillivuyt, og generelt have en bedre oplevelse på deres brugerrejse.

Oplevelsen med det 200 år gamle brand skulle altså tilføres nuancer – digitalt. Men forbrugerens rejse skulle stadig forbi de fysiske afsætningskanaler i detailhandlen. Det var målet for Pillivuyts digitale rejse.

DIS/PLAY fik ansvaret for at lave en analyse, der skulle føre til den endelige digitale strategi for Pillivuyt. Vi designede deres Dynamicweb-løsning og arbejdede med indholdet på sitet i samarbejde med folkene bag Pillivuyt. Da strategien var på plads, og løsningen var designet, implementerede vi den.

Vil du vide mere ?

En fleksibel Dynamicweb-løsning
Løsningen på Dynamicweb er en videreudvikling af en klassisk eCommerce-løsning fokuseret på brandoplevelsen. Den bruges til at strukturere produkter i varegrupper, og berige dem med ekstra informationer. Løsningen er fleksibel og brugervenlig for Pillivuyts redaktører.

Det giver Pillivuyt en fordel af en fleksibel løsning, så de kan afprøve nye tiltag ift. marketing og SEO. Generelt har løsningen stort fokus på marketing, som fx kan bruges til at lave nyhedsbreve og kampagnesider. Det sikrer Pillivuyt maksimal udnyttelse af marketing all-in-on-funktionerne i Dynamicweb.

Designet af nyhedsbrevet er inspireret af designet af www.pillivuyt.dk, og sikrer sammenhæng i Pillivuyts udtryk, så forbrugerne har en genkendelig og meningsfuld oplevelse med brandet, uanset kanal.

Digital profil gøder jorden – frugterne høstes
Pillivuyt begyndte hurtigt at høste frugterne af deres digitale investering. Her følger et udsnit af løsningens resultater:

Én af de vigtigste målsætninger for løsningen var et forbedret mobilsite. På mobilen er bounceraten faldet med 25% og den mobile trafik er vækstet fra 11% til 22%. Løsningen giver altså kunderne en bedre oplevelse på mobilen, og med brandet.

Netop oplevelsen med brandet var et centralt fokusområde i Pillivuyts digitale strategi. Gennemsnitstiden, brugerne bliver på sitet er steget med 15% og bounceraten på sitet generelt er faldet med 22 %. Det understøtter oplevelsen af, at brugerne har en bedre oplevelse med brandet, og har lyst til at blive på sitet og lade sig inspirere.

Pillivuyt lever af at sælge produkter. Derfor skulle løsningen også facilitere salget i forbrugernes lokale Pillivuyt-forhandlere. Den side, hvor brugerne kan finde deres lokale forhandlere, er i den nye løsning gået fra at være nr. 27 til top 3 på alle afslutningssider. Det oversteg målsætningen om at få siden i top 5. Besøgstallene på denne side er vækstet med 900%. 


Total etablering på sociale medier
I april tog Pillivuyt endnu et skridt ud i den digitale verden, ud på de sociale medier. I forbindelse med deres lancering af deres nye produkt grå Plissé, besluttede Pillivuyt at få DIS/PLAY til at udvikle deres strategi for sociale medier. De var ikke på et eneste socialt medie inden.

Grå plissé var en en re-fortolkning af Pillivuyts velkendte plissé-serie. En ny og moderne klassiker, der appellerer til en yngre og mere urban målgruppe – en målgruppe, der er enormt aktive på sociale medier. Derfor blev grå plissé anledningen for Pillivuyt til at etablere brandet på sociale medier. 

DIS/PLAY fik ansvaret for at få det nye produkt ud til den rigtige målgruppe. Vi udviklede marketingkampagnen for grå plissé – inklusiv strategi, koncept, indhold samt implementering. Pillivuyt skulle have en profil, der gav dem endnu en dimension i deres udtryk, men profilen skulle hænge sammen med deres profil, som allerede var etableret på web og i nyhedsbreve.

Udover selve etableringen, var det overordnede mål at skaffe sign-ups til deres nye nyhedsbrev. Kampagnen løb i fire uger, og i den periode gav kampagne følgende resultater:

Total antal sign-ups til nyhedsbrev: over 3.400.

Total antal kliks til website genereret: 9.173

På Facebook fik Pillivuyt 700 likes til siden, og på Instagram fik deres nye profil 1.090 følgere på de fire uger.

SEO

Kan kunden finde dig, eller snakker du mest med dig selv?

Design

Er dine løsninger designet til at blive brugt?

Responsive design

Tilpasses dit indhold alle skærme - alle devices?

Konceptudvikling

Er en god idé også et godt koncept?

Løsningsarkitektur

Ville du bygge et hus uden en arkitekt?

Webstrategi

Er webstrategien også en del af forretningsplanen?

Tekst

HEY U!!! -  skriver du til målgruppen?

Visuel identitet

Er din virksomhed altid genkendelig på tværs af kanaler? 

Analytics

Har du øje på, hvad der rent faktisk driver forretningen?

Målgruppeanalyse

Hvad efterspørger målgruppen digitalt?

 

Foto & billedstil

Hvorfor fortælle med billeder?

Projektledelse

Vandfald eller agilt?

Platformsvalg

Købt CMS slår altid Open Source?

Markedsanalyse

Gætter du, eller har du indsigt i hvad forbrugeren rent faktisk ønsker?

Frontend

Kigger folk på dig og tænker wow?

Teknisk implementering

Husker du at fremtidssikre din løsning?

Informationsarkitektur

Er du digital intuitiv?

Drift & Support

Hvad gør jeg efter løsningen er lanceret?

Digital strategi

Understøtter dine digitale investeringer din forretningsstrategi?

Brand strategi

Er dit brand forløst digitalt?

 

QA

Ville du sende en bil på gaden uden at have testet den grundigt?

Sociale Medier

Er din sociale strategi at være på Facebook?

eCommerce

Driver du din e-shop som ejede du en strøgbutik?

Dynamicweb

Bedste eCommerce-CMS på markedet?

Web Governance

Marketing har jo ansvaret for vores website - eller har de?

Henter side. Vent venligst...